Sliding out Issues

Post anything about MX Simulator here. Please. I'm begging you.
Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Fri May 04, 2018 5:31 pm

Can someone tell me what I'm dong wrong here?

I feel like I slide out quite a bit and I'm sure it's user error. I see you fast dudes really lay it over but I slide out a lot.
When I play in 1st person I feel like I don't slide out as much as I do when I play 3rd even though my advanced and suspension are literally 100% the same.

I think I need to lower my leveling and maybe decrease my steering strength to get a similar stiffness in steering but the decrease leveling should allow me to roll over more? Idk. Physics state that the more I lean over the less of a contact patch I get causing me to have decreased traction. Maybe I need to decrease my tire pressure from 12 PSI to about 9 PSI? :mrgreen:

I think maybe when the burm levels off I need to lean back to center a tad bit sooner. It's like I'm leaned over and the burm goes away then I continue to try and push against the none existent burm causing me to slide. Idk.

Any thoughts dudes?

PS. Have a great weekend!!



-Jake

User avatar
hvpmvp
Posts: 52
Joined: Sat Apr 01, 2017 12:43 pm
Team: DHP Racing

Re: Sliding out Issues

Postby hvpmvp » Fri May 04, 2018 6:44 pm

I don’t know what it is, but when I ride a 250 I feel like the rear end does that too. Maybe just let up on the throttle.
DHP Racing Co-Founder
KX 100 Rider
Moto Photographer

DABZZZ
Posts: 772
Joined: Wed Feb 17, 2016 2:02 pm
Team: Vibe+
Location: Your Moms Meat Cave

Re: Sliding out Issues

Postby DABZZZ » Fri May 04, 2018 7:42 pm

:twisted: go faster
IG:@mxs.battlegrounds

DABZZZ
Posts: 772
Joined: Wed Feb 17, 2016 2:02 pm
Team: Vibe+
Location: Your Moms Meat Cave

Re: Sliding out Issues

Postby DABZZZ » Fri May 04, 2018 7:50 pm

Seriously though, triple in from the outside going into that section and blitz those rollers into the inside. That tracks berms are funky and almost have to be squared up. 3rd gear around that corners outside isn’t gonna help with the 250fs wheelspin, drop her to second and click 3rd coming out :)
IG:@mxs.battlegrounds

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Fri May 04, 2018 8:01 pm

hvpmvp wrote:I don’t know what it is, but when I ride a 250 I feel like the rear end does that too. Maybe just let up on the throttle.


Lol, yeah I'm terrible with modulating the throttle. All or nothing for me. lol. I'll blip it in big ruts like on the AMA replica tracks.

I feel like on the 450 it's worse. That or I wheelie. lol.

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Fri May 04, 2018 8:02 pm

DABZZZ wrote:Seriously though, triple in from the outside going into that section and blitz those rollers into the inside. That tracks berms are funky and almost have to be squared up. 3rd gear around that corners outside isn’t gonna help with the 250fs wheelspin, drop her to second and click 3rd coming out :)


But 2nd is so slow!!!! :mrgreen:

The traction on this one is a big slippery compared to some other tracks but it's a blast of a track!!

kawasaki22db
Posts: 62
Joined: Wed Mar 20, 2013 10:56 pm
Team: Privateer
Location: St. Louis

Re: Sliding out Issues

Postby kawasaki22db » Sat May 05, 2018 1:18 am

I love this track for one and for two I had the same problem for the longest time but I sit/dab alot now and it definitely helps if you roll into the throttle versus pinning it out. Its hard to get used to rolling it in but it definitely helped me out.
I like dirt bikes and dirt bike accessories

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Sat May 05, 2018 2:53 am

kawasaki22db wrote:I love this track for one and for two I had the same problem for the longest time but I sit/dab alot now and it definitely helps if you roll into the throttle versus pinning it out. Its hard to get used to rolling it in but it definitely helped me out.


Thanks man. Yeah it makes sense why. lol. I need to practice with it.
Pubg takes more time now. :mrgreen:

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Sat May 05, 2018 2:57 am

kawasaki22db wrote:I love this track for one and for two I had the same problem for the longest time but I sit/dab alot now and it definitely helps if you roll into the throttle versus pinning it out. Its hard to get used to rolling it in but it definitely helped me out.


Also, I sit every turn but when I don't sit I don't slide as much. It's really weird reasoning but I don't. I steer like RV though. With that rear wheel. 8)
IRL is the exact opposite. Because I'm too much of a sissy to do that!

Ddavis
Posts: 16387
Joined: Wed Sep 28, 2011 1:02 am
Team: DX3 Suzuki
Location: Southern California
Contact:

Re: Sliding out Issues

Postby Ddavis » Sat May 05, 2018 4:08 am

You leaned over too quick before you got on the gas.
Check out my stats!
'13 7th [W] '14 6th [E] 9th [450 MX] '15 9th [450 MX] '16 11th [450 MX] '17 7th [450 SX/MX]
NA 1 podium - 17 Top 5s - 84 Top 10s
2015 rF 450 MX Unadilla 3rd Moto 1 - 2015 EMF 450 SX Main Event Winner

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Sat May 05, 2018 10:08 pm

Ddavis wrote:You leaned over too quick before you got on the gas.


Re-watching I see what you mean. I should have been a little more straight before I gunned it.

kawasaki22db
Posts: 62
Joined: Wed Mar 20, 2013 10:56 pm
Team: Privateer
Location: St. Louis

Re: Sliding out Issues

Postby kawasaki22db » Mon May 07, 2018 4:32 am

Finalmushroom wrote:
kawasaki22db wrote:I love this track for one and for two I had the same problem for the longest time but I sit/dab alot now and it definitely helps if you roll into the throttle versus pinning it out. Its hard to get used to rolling it in but it definitely helped me out.


Thanks man. Yeah it makes sense why. lol. I need to practice with it.
Pubg takes more time now. :mrgreen:

LMAO same dude I play PUBG way too much and Ive lost so much skill I had gained since I dont play this near as much. If you ever want to play pubg message me and we can get down!
I like dirt bikes and dirt bike accessories

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Mon May 07, 2018 6:24 pm

kawasaki22db wrote:
Finalmushroom wrote:
kawasaki22db wrote:I love this track for one and for two I had the same problem for the longest time but I sit/dab alot now and it definitely helps if you roll into the throttle versus pinning it out. Its hard to get used to rolling it in but it definitely helped me out.


Thanks man. Yeah it makes sense why. lol. I need to practice with it.
Pubg takes more time now. :mrgreen:

LMAO same dude I play PUBG way too much and Ive lost so much skill I had gained since I dont play this near as much. If you ever want to play pubg message me and we can get down!


You play on the PC I'm assuming? I've been playing on the Xbox because I've got a couple of buddies who live out of town and that's all they have.
I need to man up and get it for the PC too. The new maps and now the sick update with the new attachments and scopes just embarrasses the Xbox version of the game.
+ FPS and the graphics of course. lol.

kawasaki22db
Posts: 62
Joined: Wed Mar 20, 2013 10:56 pm
Team: Privateer
Location: St. Louis

Re: Sliding out Issues

Postby kawasaki22db » Mon May 07, 2018 8:46 pm

Finalmushroom wrote:
kawasaki22db wrote:
Finalmushroom wrote:
Thanks man. Yeah it makes sense why. lol. I need to practice with it.
Pubg takes more time now. :mrgreen:

LMAO same dude I play PUBG way too much and Ive lost so much skill I had gained since I dont play this near as much. If you ever want to play pubg message me and we can get down!


You play on the PC I'm assuming? I've been playing on the Xbox because I've got a couple of buddies who live out of town and that's all they have.
I need to man up and get it for the PC too. The new maps and now the sick update with the new attachments and scopes just embarrasses the Xbox version of the game.
+ FPS and the graphics of course. lol.

Yeah im pc lol and it is way better for sure. I actually used my xbone controller because I just started playing pc games other than sim in the last few months and I never knew the huge disadvantage I was at using the controller and not keyboard and mouse.
I like dirt bikes and dirt bike accessories

Finalmushroom
Posts: 301
Joined: Sun Jul 16, 2017 10:43 pm
Team: Privateer
Location: Pacific North West

Re: Sliding out Issues

Postby Finalmushroom » Tue May 08, 2018 5:58 pm

kawasaki22db wrote:
Finalmushroom wrote:
kawasaki22db wrote:LMAO same dude I play PUBG way too much and Ive lost so much skill I had gained since I dont play this near as much. If you ever want to play pubg message me and we can get down!


You play on the PC I'm assuming? I've been playing on the Xbox because I've got a couple of buddies who live out of town and that's all they have.
I need to man up and get it for the PC too. The new maps and now the sick update with the new attachments and scopes just embarrasses the Xbox version of the game.
+ FPS and the graphics of course. lol.

Yeah im pc lol and it is way better for sure. I actually used my xbone controller because I just started playing pc games other than sim in the last few months and I never knew the huge disadvantage I was at using the controller and not keyboard and mouse.


Yeah my brother was telling me that the other day. What Dr.Disrespect and Shoud! Those dudes with the mouse are beast. Even seeing great Xbox players they don't even come close to the mouse and keyboard. lol.


Return to “General Discussion”

Who is online

Users browsing this forum: swoodmx and 2 guests