Hotfootsteel: a journey deep into the mind of an isolated young gamer

I've heard conversation coming out of animal pens that is more intelligent than what is going on in here.
HotFootSteel
Posts: 53
Joined: Tue Dec 11, 2018 6:50 pm
Team: Privateer

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby HotFootSteel » Tue Jan 29, 2019 9:29 am

Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
checkerz wrote:He's too busy counting his cash on the island he bought to care.


what cash? hes gonna have to get a 9 to 5 real soon, the player numbers speak for them self. It only your fault you wasted so much time on this failure.

$40 a registration key with over more than 30000 UID's :?:




from 30000 to 500 max that it funny af :lol:

User avatar
Itz Raidox
Posts: 377
Joined: Wed Jan 11, 2017 11:37 am
Team: RedLine
Location: Down Under
Contact:

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby Itz Raidox » Tue Jan 29, 2019 9:30 am

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
what cash? hes gonna have to get a 9 to 5 real soon, the player numbers speak for them self. It only your fault you wasted so much time on this failure.

$40 a registration key with over more than 30000 UID's :?:




from 30000 to 500 max that it funny af :lol:

can i ask who are you comparing Mx simulator with?
Image

HotFootSteel
Posts: 53
Joined: Tue Dec 11, 2018 6:50 pm
Team: Privateer

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby HotFootSteel » Tue Jan 29, 2019 9:34 am

Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:$40 a registration key with over more than 30000 UID's :?:




from 30000 to 500 max that it funny af :lol:

can i ask who are you comparing Mx simulator with?



Nope :lol:

User avatar
Itz Raidox
Posts: 377
Joined: Wed Jan 11, 2017 11:37 am
Team: RedLine
Location: Down Under
Contact:

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby Itz Raidox » Tue Jan 29, 2019 9:41 am

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:


from 30000 to 500 max that it funny af :lol:

can i ask who are you comparing Mx simulator with?



Nope :lol:

exactly then whats your point? For example Milestone has over 100+ people working on there games when JLV is a solo Cholo and Mx sim runs on a total differant engine :oops:
Image

User avatar
CrossFlow Racing#16
Posts: 1286
Joined: Mon Jul 30, 2012 9:34 am
Location: Straya

Re: Scrap the "erode" system

Postby CrossFlow Racing#16 » Tue Jan 29, 2019 10:29 am

lmao wat
Image

HotFootSteel
Posts: 53
Joined: Tue Dec 11, 2018 6:50 pm
Team: Privateer

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby HotFootSteel » Tue Jan 29, 2019 10:50 am

Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:can i ask who are you comparing Mx simulator with?



Nope :lol:

exactly then whats your point? For example Milestone has over 100+ people working on there games when JLV is a solo Cholo and Mx sim runs on a total differant engine :oops:



dont know or care who milestone is, did I ever mention how many people are working on the game? i guess I could talk alittle about that to. JLV relies on the community to make content and to fix this out dated game. my point is that this game is dying and soon to be dead because of the shit community like you said 30000 down to 500 and thats being generous. the game is outdated and the "erode" is a joke

HotFootSteel
Posts: 53
Joined: Tue Dec 11, 2018 6:50 pm
Team: Privateer

Re: Scrap the "erode" system

Postby HotFootSteel » Tue Jan 29, 2019 10:52 am

CrossFlow Racing#16 wrote:lmao wat



you can post a reply but cant read, classic sim community :lol:

User avatar
Itz Raidox
Posts: 377
Joined: Wed Jan 11, 2017 11:37 am
Team: RedLine
Location: Down Under
Contact:

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby Itz Raidox » Tue Jan 29, 2019 11:09 am

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:

Nope :lol:

exactly then whats your point? For example Milestone has over 100+ people working on there games when JLV is a solo Cholo and Mx sim runs on a total differant engine :oops:



dont know or care who milestone is, did I ever mention how many people are working on the game? i guess I could talk alittle about that to. JLV relies on the community to make content and to fix this out dated game. my point is that this game is dying and soon to be dead because of the shit community like you said 30000 down to 500 and thats being generous. the game is outdated and the "erode" is a joke

Whats wrong with the erode?
Image

HotFootSteel
Posts: 53
Joined: Tue Dec 11, 2018 6:50 pm
Team: Privateer

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby HotFootSteel » Tue Jan 29, 2019 11:26 am

Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:exactly then whats your point? For example Milestone has over 100+ people working on there games when JLV is a solo Cholo and Mx sim runs on a total differant engine :oops:



dont know or care who milestone is, did I ever mention how many people are working on the game? i guess I could talk alittle about that to. JLV relies on the community to make content and to fix this out dated game. my point is that this game is dying and soon to be dead because of the shit community like you said 30000 down to 500 and thats being generous. the game is outdated and the "erode" is a joke

Whats wrong with the erode?


Im glad you asked :lol:

-the current erode system does not seem realistic at all

-does not work on the whole track only corners

-The shape of the ruts that form look and feel nothing like real life

-It feels like the lower terrain tool is attached to the rear tire and the front tire does nothing to the track so its like riding on bumpy cement

-FPS goes from 125 to 15 constantly and cause unnecessary contract between riders

-we would probably have a better overall system if the erode system were built today rather than in 2008.

-comparing 2017 to 2018 traction keeping your momentum is more important on the erode tracks as it seems to be a bit more "slick" feeling

-The original version (from way before the current online version) worked by tracking the roost. I think that's why I called it "erode", because the roost was eroding away the dirt. Turns out roost is not the major factor in how a motocross track deforms so it didn't work well at all.(low key admitted you have no clue how dirt works in real life)

-The game tries not to move the ground under your wheels because it makes things inconsistent.(Stupid fuck dont call it a simulator if it does not even simulate how dirt pushes)

- If it didn't do braking bumps I doubt people like HotFootSteel would have cared or even noticed(Has nothing to do with your precious braking bumps, It has every thing to do with the gaming being so shit it cant even simulate how dirt pushes correctly)

- I don't have any ideas to further improve the actual deformation(again low key admitted you have no clue how dirt pushes in real life)

-always had a feeling if the ground moved under you, it could hold you in such "material" as sand and give a nicer feel. As it stands, sim has always felt like hard packed dirt that has varied rates of slipperiness.(JLV READ YOU STUPID FUCK, how many people have to come out and say the game feels fake and does push dirt so its like riding on slippery concrete)

- There's a reason only Chris and yourself play with the current erode in such depth and no one else

-quads suck but this community just assume alot about people they have no idea who they are to talk shit to each other, cool.

JLV ignored all these points because he has no idea how to fix the problem, good thing he has aheckman tonging his ass hole and other people trying to fix it for him.

User avatar
checkerz
Posts: 8856
Joined: Tue Apr 22, 2008 4:23 am
Team: RaGe Factory

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby checkerz » Tue Jan 29, 2019 11:36 am

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:

dont know or care who milestone is, did I ever mention how many people are working on the game? i guess I could talk alittle about that to. JLV relies on the community to make content and to fix this out dated game. my point is that this game is dying and soon to be dead because of the shit community like you said 30000 down to 500 and thats being generous. the game is outdated and the "erode" is a joke

Whats wrong with the erode?


Im glad you asked :lol:

-the current erode system does not seem realistic at all

-does not work on the whole track only corners

-The shape of the ruts that form look and feel nothing like real life

-It feels like the lower terrain tool is attached to the rear tire and the front tire does nothing to the track so its like riding on bumpy cement

-FPS goes from 125 to 15 constantly and cause unnecessary contract between riders

-we would probably have a better overall system if the erode system were built today rather than in 2008.

-comparing 2017 to 2018 traction keeping your momentum is more important on the erode tracks as it seems to be a bit more "slick" feeling

-The original version (from way before the current online version) worked by tracking the roost. I think that's why I called it "erode", because the roost was eroding away the dirt. Turns out roost is not the major factor in how a motocross track deforms so it didn't work well at all.(low key admitted you have no clue how dirt works in real life)

-The game tries not to move the ground under your wheels because it makes things inconsistent.(Stupid fuck dont call it a simulator if it does not even simulate how dirt pushes)

- If it didn't do braking bumps I doubt people like HotFootSteel would have cared or even noticed(Has nothing to do with your precious braking bumps, It has every thing to do with the gaming being so shit it cant even simulate how dirt pushes correctly)

- I don't have any ideas to further improve the actual deformation(again low key admitted you have no clue how dirt pushes in real life)

-always had a feeling if the ground moved under you, it could hold you in such "material" as sand and give a nicer feel. As it stands, sim has always felt like hard packed dirt that has varied rates of slipperiness.(JLV READ YOU STUPID FUCK, how many people have to come out and say the game feels fake and does push dirt so its like riding on slippery concrete)

- There's a reason only Chris and yourself play with the current erode in such depth and no one else

-quads suck but this community just assume alot about people they have no idea who they are to talk shit to each other, cool.

JLV ignored all these points because he has no idea how to fix the problem, good thing he has aheckman tonging his ass hole and other people trying to fix it for him.

You've clearly not watched or played a current SX race.

You're wrong.

Good day troll.

User avatar
ColtHans
Posts: 858
Joined: Wed May 03, 2017 10:36 pm
Team: no u

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby ColtHans » Tue Jan 29, 2019 4:27 pm

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:
what cash? hes gonna have to get a 9 to 5 real soon, the player numbers speak for them self. It only your fault you wasted so much time on this failure.

$40 a registration key with over more than 30000 UID's :?:



Oh wow all that money and he cant make a good game lmao :lol:

#maduzbad
PM ME FOR CHEAP SKINS
Image

User avatar
ColtHans
Posts: 858
Joined: Wed May 03, 2017 10:36 pm
Team: no u

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby ColtHans » Tue Jan 29, 2019 4:30 pm

HotFootSteel wrote:
Itz Raidox wrote:
HotFootSteel wrote:

dont know or care who milestone is, did I ever mention how many people are working on the game? i guess I could talk alittle about that to. JLV relies on the community to make content and to fix this out dated game. my point is that this game is dying and soon to be dead because of the shit community like you said 30000 down to 500 and thats being generous. the game is outdated and the "erode" is a joke

Whats wrong with the erode?


Im glad you asked :lol:
-does not work on the whole track only corners
Then how come in the rf races there are ruts in jumps and in whoops? hmm..maybe because erode isn't only in the turns..?
PM ME FOR CHEAP SKINS
Image

User avatar
Phathry25
Posts: 7480
Joined: Sat Dec 01, 2007 1:09 am
Team: No Frills Racing
Location: WI
Contact:

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby Phathry25 » Tue Jan 29, 2019 4:35 pm

How did quads ever become part of his erode rant?

Ddavis
Posts: 17335
Joined: Wed Sep 28, 2011 1:02 am
Team: DX3 Fasthouse KTM
Location: California
Contact:

Re: WHAT JLV DOES NOT WANT YOU TO KNOW

Postby Ddavis » Tue Jan 29, 2019 4:50 pm

Would we really want this game to grow into something big like CSGO? I know it never would given the physics and the sport partake in, but honestly I think the small community is unique and its something that makes it more enjoyable than other PC games.
7 ['13 250 W] 6 ['14 250 E] 9 ['14 450 MX] 9 ['15 450 MX] 11 ['16 450 MX] 7 ['17 450 SX/MX] 9 ['18 450 MX]
1 EMF 450SX Win | 2x rF EU 250SX Wins | rF EU 250SX Triple Crown Race Win | rF NA Triple Crown 3rd OA | 102 NA Top 10s [Post-Hangtown]

Ddavis
Posts: 17335
Joined: Wed Sep 28, 2011 1:02 am
Team: DX3 Fasthouse KTM
Location: California
Contact:

Re: Scrap the "erode" system

Postby Ddavis » Tue Jan 29, 2019 4:52 pm

Checkerz... Do not reply to this noob.

Checkerz... I repeat... Do not reply to this noob!
7 ['13 250 W] 6 ['14 250 E] 9 ['14 450 MX] 9 ['15 450 MX] 11 ['16 450 MX] 7 ['17 450 SX/MX] 9 ['18 450 MX]
1 EMF 450SX Win | 2x rF EU 250SX Wins | rF EU 250SX Triple Crown Race Win | rF NA Triple Crown 3rd OA | 102 NA Top 10s [Post-Hangtown]


Return to “Off Topic”

Who is online

Users browsing this forum: Shadow and 4 guests